niedziela, 8 czerwca 2014

_Matsuri - piknik z kulturą japońską (Torwar, Warszawa)

   Wczoraj odbył się japoński festiwal. Dowiedziałam się o nim od koleżanki, która zachęcała mnie do wzięcia udziału w organizowanym tam konkursie 'Miss Yukaty'. Żeby od razu rozwiać wątpliwości - nie zgłosiłam swojej kandydatury. Za to uczestniczyłam w konkursie związanym z językiem japońskim i zostałam Mistrzynią Hiragany!
   A całe Matsuri zorganizowano na piątkę z plusem. Chyba przede wszystkim dlatego, że wiele pokazów i warsztatów prowadzonych było przez samych Japończyków, co sprawiało, że kontakt z j-kulturą nie był tak zegzotyzowany i podkolorowany, jak często dzieje się w tego typu wydarzeniach. Tutaj profesjonalizm!

ceremonia, a w zasadzie droga herbaty

japońska malarka Keiko Kikkawa na scenie

letnie kimona, czyli yukaty

ゆかた

ścianka z kwitnącymi wiśniami

さくら

はなみ

japońska moda lolitkowa

こども

drzewka bonsai

komiksy i Naruto w tle

さん

japońska motoryzacja i słodycze

kendo

けんど

japońskie gry

しょぎ

degustacje sake

zupa curry (kare udon) i krewetki w panierce (tempura)

japońska restauracja

takoyaki, czyli kulki z ośmiornicy

japoński sylabariusz - hiragana

pokaz sumo

w roli sumitów - polscy bliźniacy

mapa stoisk

Oberbe przy zbrojach samurajskich

opowieść o człowieku poszukującym spokoju

kiri-e, czyli japońskie wycinanki

atrakcje festiwalowe

kaligrafia

znaki kanji

しょどう



5 komentarzy:

  1. Rymi - ślicznie z sakurą! ;)

    Jestem fanką drobnych sumo :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki, werchan!
      pierwszy raz widziałam sumitów o takiej posturze : )

      Usuń
  2. Gratuluję! I znowu się czegoś nauczyłam :)

    OdpowiedzUsuń